Wydział Mechaniczny

Wypadki

Wypadek w pracy- czyli taki, który wystąpił w miejscu pracy

JAK ZGŁOSIĆ WYPADEK ?

Dochodzi do zdarzenia w pracy…

  1. Jeżeli stan zdrowia na to pozwala, niezwłoczne poszkodowany powinien zawiadomić o wypadku swojego przełożonego - forma zgłoszenia dowolna: sms, mail, telefon
  2. Przełożony zgłasza na specjalnym formularzu o zgłoszenie wypadku do Działu bhp
  3. BHP-owiec kontaktuje się z poszkodowanym i rozpoczyna procedurę powypadkową

Wypadek zrównany z wypadkiem w pracyczyli taki, któremu pracownik uległ:   w czasie podróży służbowej w okolicznościach innych niż określone w definicji wypadku przy pracy,

podczas szkolenia w zakresie powszechnej samoobrony, przy wykonywaniu zadań zleconych przez działające u pracodawcy organizacje związkowe.

Zasady zgłoszenia takie same jak w przypadku wypadku w pracy

Wypadek w drodze do lub z pracy- czyli taki który nastąpił w drodze do lub z miejsca wykonywania zatrudnienia lub innej działalności stanowiącej tytuł ubezpieczenia rentowego, jeżeli droga ta była najkrótsza i nie została przerwana.

Zasady zgłoszenia takie same jak w przypadku wypadku w pracy

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy

Załączniki:

  1. Zgłoszenie wypadku
  2. Wyjaśnienie poszkodowanego
  3. Wyjaśnienie świadka zdarzenia
  4. Zgoda na wysłanie do ZUS dokumentów
Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję