Wypadek w pracy- czyli taki, który wystąpił w miejscu pracy
JAK ZGŁOSIĆ WYPADEK ?
Dochodzi do zdarzenia w pracy…
- Jeżeli stan zdrowia na to pozwala, niezwłoczne poszkodowany powinien zawiadomić o wypadku swojego przełożonego - forma zgłoszenia dowolna: sms, mail, telefon
- Przełożony zgłasza na specjalnym formularzu o zgłoszenie wypadku do Działu bhp
- BHP-owiec kontaktuje się z poszkodowanym i rozpoczyna procedurę powypadkową
Wypadek zrównany z wypadkiem w pracy – czyli taki, któremu pracownik uległ: w czasie podróży służbowej w okolicznościach innych niż określone w definicji wypadku przy pracy,
podczas szkolenia w zakresie powszechnej samoobrony, przy wykonywaniu zadań zleconych przez działające u pracodawcy organizacje związkowe.
Zasady zgłoszenia takie same jak w przypadku wypadku w pracy
Wypadek w drodze do lub z pracy- czyli taki który nastąpił w drodze do lub z miejsca wykonywania zatrudnienia lub innej działalności stanowiącej tytuł ubezpieczenia rentowego, jeżeli droga ta była najkrótsza i nie została przerwana.
Zasady zgłoszenia takie same jak w przypadku wypadku w pracy
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy
Załączniki: