Tytuł projektu: Zastosowanie nowoczesnych technologii materiałowych w podniesieniu właściwości mechanicznych i odporności trakcyjnej układu zawieszenia pojazdów terenowych
Projekt realizowany w ramach programu „Rozwój nowoczesnych, przełomowych technologii służących bezpieczeństwu i obronności państwa” pk. „SZAFIR”.
Numer projektu: DOB-SZAFIR/08/B/025/01/2021; 01SZ/0001/21
Lider projektu: Sieć Badawcza Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Motoryzacji
Partnerzy projektu:
Politechnika Wrocławska
MARIGOLD Mariusz Tarka
Okres realizacji projektu: 01.06.2021 - 30.11.2023
Budżet projektu: 5 584 323,00 PLN
Kwota dofinansowania: 5 584 323.00 PLN
Kwota dofinansowania przyznana PWr: 1 245 250.00 PLN
Projekt obejmuje przeprowadzenie badań materiałów konstrukcyjnych i roboczych, które będą mogły być stosowane w innowacyjnych układach zawieszenia pojazdów terenowych i specjalnych. Przewiduje się zbadanie właściwości olejów z różnymi dodatkami oraz ich wpływu na stosowane obecnie elementy hydrauliki siłowej (siłowniki, rozdzielacze). Kolejnym zagadnieniem jest przebadanie nowych materiałów konstrukcyjnych wykorzystywanych do budowy układów hydraulicznych i mechanicznych. Celem projektu jest opracowanie podzespołów wykazujących charakter innowacyjny oraz o polepszonych parametrach, wykorzystywanych m.in. w hydraulicznych, hydropneumatycznych i mechanicznych układach zwieszenia pojazdów terenowych i specjalnych.
Kontakt:
dr inż. Artur GÓRSKI e-mail: artur.gorski@pwr.edu.pl tel.: 71 320 28 47